
Anne-babalar dikkat
Düzenli beslenmeyen ve kahvaltı alışkanlığı olmayan öğrenciler diğerlerine göre agresif ve daha başarısız oluyor.
Atatürk Üniversitesi (AÜ) Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Rıdvan Küçükali, düzenli beslenmeyen ve kahvaltı alışkanlığı olmayan öğrencilerin diğerlerine göre agresif ve daha başarısız olduğunu söyledi.
Yrd. Doç. Dr. Küçükali, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ’’Kahvaltının Eğitim Üzerindeki Etkisi’’ konulu çalışma yaptığını belirterek, kahvaltı alışkanlığının çocukların eğitimdeki başarısını önemli ölçüde etkilediğini belirtti.
Beslenme alışkanlığının çocuğun bedensel, duygusal ve sosyal gelişimi doğrudan etkilediğini kaydeden Küçükali, ’’Araştırmada, özellikle kahvaltı alışkanlığı olmayan öğrencilerin agresif, daha başarısız ve dikkat eksikliği olduğunu gördük’’ dedi.
İlköğretim öğrencilerinin çoğunda kahvaltı etme alışkanlığı olmadığını ifade eden Küçükali, şöyle konuştu:
’’Öğrenciler yeterince kahvaltı yapamıyor, özellikle çalışan ailelerin çocukları daha fazla sıkıntı çekiyor. Çünkü bu aileler çalıştıkları için sabahları kahvaltı hazırlamak yerine çocuklarına harçlık veriyor. Çocuklar da okulda besin değeri düşük fast-food türü besinler tüketiyor. Bu da çağın hastalığı olan obezitenin altyapısını oluşturuyor.’’ ABD’de ilköğretim okullarının kantinlerinde fast-food ürünlerin satılmasının yasaklandığını belirten Küçükali, ’’Bizde bunun tam tersi. Kahvaltı sorunu olan çocukların besin değeri çok düşük olan tost, simit, hamburger ile beslendiğini gördük’’ diye konuştu.
Üst sınıflara çıkıldıkça kahvaltı sorununun arttığını ifade eden Küçükali, şunları kaydetti:
’’1. kademe eğitimde, 1’den 5’inci sınıfa kadar olan grup üzerinde araştırma yaptık. Alt sınıflarda kahvaltının daha sıklıkla, üst sınıflarda ise daha az yapıldığını gördük. İlköğretim 1. sınıfta okuyan öğrencilerin yüzde 93.75’i kahvaltı yapıyor, 5. sınıfta okuyanların ise yüzde 67.58’i kahvaltı yapıyor. Ortaöğretim, lise ve üniversite düzeyine çıktıkça bu oran korkunç derecede düşüyor. Düzenli beslenmeyen, kahvaltı alışkanlığı olmayan çocukların diğer çocuklara göre daha agresif, dikkat eksikliği yaşayan ve eğitimde başarısız olduğunu tespit ettik.’’
-’’MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖNLEM ALMALI’’-
Okul kantinlerinde satılan fast-food türü yiyeceklerin beslenme literatürüne girmesiyle beslenme bozuklarının görülmeye başlandığını kaydeden Küçükali, şu önerilerde bulundu:
’’Fast-food ürünlerin kalorisi diğer ürünlere göre 3-5 kat daha fazla. Bu da obeziteye neden oluyor. Milli Eğitim Bakanlığı bunu ayrıntılı olarak ele almalıdır. Özellikle sosyo-ekonomik nedenlerden dolayı sofrasını yeterince donatamayan ailelere destek çıkmalıdır. Ayrıca okullarda çocukların sağlıklı beslenmesi için kahvaltı verilmelidir.’’kaynak:www.samanyoluhaber.com
devabitki.com sitesinde olan bilgiler sizin özel sağlık durumunuz için kullanılamaz.devabitki.com sitesinde yayınlanan makaleler internette ki değişik sağlık bilgi kaynaklarından edinilmiş karma bilgilerdir devabitki.com Sizlere aktardigimiz bilgiler, tavsiye niteliginde olup, reçete ya da tedavi yöntemlerinizi degistirmeye yönelik degildir. Bilgilerin yanlis anlasilmasindan ve buna bagli olarak dogabilecek magduriyetten devabitki.com yasal sorumluluk altinda degildir. Gerçek bir tani ve tedavi için, hasta ve doktorun yüzyüze gelmesi gereklidir. Bu sitede verilen bilgilerin kullanilmasinin sorumlulugu tümüyle kullaniciya aittir
|